سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز و مطالب جالب و دانلود آپدیت آنی ویروس

عکس: از اشک ارامنه برای امام حسین(ع)

    نظر
: از اشک ارامنه برای امام حسین(ع) تا خنده حامیان موسوی بر عزاداران حسینی

شبکه ایران- شهادت جانسوز و مظلومانه سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران باوفایش در صحرای کربلا تا اندازه‌ای دلسوز و جان گداز است که دامنه تاثیرگذاری آن از محدوده شیعیان و مسلمانان بیرون رفته است و حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب الهی نیز در سوگ حسین‌علیه‌السلام می‌گریند و عزاداری می‌کنند.

ارامنه‌ی ساکن ایران هم هر سال در این مراسم شرکت می‌کنند و صدها عزادار اقلیت‌های مذهبی مسیحی و زرتشتی، زیر چادر هیأت ثارالله گرد هم می‌آیند و در عزاداری سالار شهیدان به سینه‌زنی می‌پردازند.

در کشور تایلند هم بوداییان مقیم این کشور، در ایام محرم مراسم "حوساخوانی" به معنای "حسین خوانی" برگزار می‌کنند و در رثای آزادمردی به نام حسین (ع) اشک می‌ریزند.

دانشجویان ‌مسیحی‌ ایالت میشیگان آمریکا در مراسم عزاداری اباعبدالله (ع)


 


 

به همین دلیل است مردم معتقدند عزای پسر فاطمه (س)، گریه در سوگ آزاده‌ترین فرد جهان است و تنها دیکتاتورها هستند که تاب تماشای عزاداری برای حسین (ع) را ندارند.

اما سال گذشته و در عاشورای 88، حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی که از سوی این افراد به عنوان "مردان خداجو" معرفی شدند، در راستای "اسلام رحمانی" که قرار بود آقای موسوی مروج آن باشد، دست به اقداماتی زدند که حتی بودائیان را هم شرمنده کردند.

حمله به دسته‌جات عزاداری و آتش زدن خیمه سالار شهیدان از جمله اقداماتی بود که توسط این افراد صورت گرفت؛ آن هم با موسیقی هلهله و کف و سوت.

 مردان خداجوی آقای موسوی اینگونه به استقبال عزای سیدالشهدا (ع) رفتند